Suntem suma experientelor noastre....

binenteles ca aceste postari sunt pamflete si trebuie tratate ca atare .....

Cauta pe blog

marți, 4 decembrie 2012

Munteni, moldoveni si olteni...

Circula de ceva vreme pe internet o harta prin care diversi se dau drept munteni.
Oare e asa mare rusine sa se recunoasca drept olteni sau moldoveni ?





Eu ma uit la harta cu pricina si incep sa-mi pun unele intrebari :

Ce munteni sunt aia din balta Ialomitei sau balta Brailei ?
Cati munteni traiesc pe malul Dunarii, pe la Giurgiu ?
Muicaaaa, oare cati din muntenii aia de prin Teleorman au vazut muntii doar la televizor ?
Din discutia cu un prieten am aflat ca e foarte suparat pe cel care a intocmit harta, deoarece el locuieste in Focsani, deci e muntean. Din spusele lui, moldoveni sunt altii !
Botosenenii si sucevenii nu se simt nici ei moldoveni, ci bucovineni.
Cei din Iasi sunt ieseni, nu moldoveni !
Oare nu e mai simpla delimitarea facuta de ardeleni in privinta asta? :
In Ardeal se spune cam asa : toti cei care locuiesc sub munti sunt olteni si cei de la dreapta muntilor sunt moldoveni ...
Ce e rau in asta ?

14 comentarii:

  1. E important sa fim oameni! Cred! :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Să înțeleg că-ți plac ardelenii? Că moldovean nu pari a fi :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. imi plac si ardelenii si moldovenii.
      pana si oltencele imi plac :))) :P

      Ștergere
    2. Da măi, știu. Da-mi place să te iau în balon :P

      Ștergere
  3. eu is dobrogean, de pe malul Dunarii...:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dobrogenii sunt oameni faini !

      Ștergere
    2. Nu exista dobrogeni! La 1878 cand Dobrogea de nord a revenit Romaniei pe acest teritoriu locuiau turci, bulgari, tatari, greci, cerchezi etc. dar nu si romani. Din pacate romanii parasisera de sute de ani acest teritoriu parte a imperiului otoman. Astfel ca dupa 1878 teritoriul a fost populat masiv cu romani proveniti din toate zonele Romaniei inclusiv din Transilvania dar si cu aromani veniti din tarile balcanice, care au primit terenuri agricole. Deci sa spui ca esti dobrogean este ca si cum un moldovean sau oltean ai caror bunici sau strabunici au venit in Bucuresti in urma cu zeci sau o suta de ani ar spune ca sunt bucuresteni.

      Ștergere
  4. Eu sper să mă pot numi româncă. Crezi că mă calific?

    RăspundețiȘtergere
  5. http://fanteziiobor.wordpress.com/2012/12/06/ce-mi-a-adus-mosul-in-ghete/

    RăspundețiȘtergere